Slits mellan

Oj. Hjärnan går på högvarv. Fest ikväll. Litar jag på mig själv så pass att jag kan dricka? Jag vet inte. Jag har ju inga problem med att vara nykter egentligen. Problemet är väl att jag "ser ner" på nykterheten lite. Känner att kvällen kan få mer innehåll med alkohol. På ett sätt är jag ju väldigt stolt över min nykterhet. Mallig om du så vill. Skulle jag vara nykter ikväll skulle jag känna mig liite förmer än andra. Och den känslan är jag inte helt kompis med. Jag får se hur det blir.


Kommentarer
Postat av: Stigsdotter

Hej Trollis, har inte sett dig på AH på ett tag och gick in och letade här :-)



Har du läst det här inlägget ordentligt, du verkar lite ambivalent: samtidigt som du "ser ner" på nykterheten men samtidigt skulle du känna dig förmer än andra om du inte drack. Jag tror jag förstår vad du menar och jag känner nog igen mig lite men jag tänker att det kan vara vettigt att reda ut vad man egentligen tycker om att vara nykter OCH att bestämma sig för att tycka detta om sig själv och sen helt strunta i att ha åsikter om vad andra gör, kan det va nåt?

2012-01-11 @ 13:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0