30-årsfest

Sitter i soffan med myskläder på. Nöjd, glad, lite fundersam. Tog bilen in till stan, parkade vid LO-borgen och knallade ner till Royal Viking. Bord bokat, brorsan frågade direkt om jag körde, jag sa ja, och fick genast reaktioner från  min svägerska att "det hade du väl inte behövt göra" inför hela sällskapet.
Hade hellre smugit in i restaurangen och gått via baren och beställt en GT utan G, om ni fattar. Känns inte askul att vara i centrum så direkt. Men skit samma, jag bytte samtalsämne. Tog in 2 iskalla San Miguel till maten. var himla nöjd med det. Lite avis på vinet.

Ibland undrar jag om det är såhär. Eftersom jag har (om jag jämför mig med andra som kanske ägnar 98% åt dagen åt att tänka på alkohol)  ett BEGRÄNSAT problem, så tar jag lite lätt på det. Jag vet att jag hade kunnat gå dit ikväll och ta 3 glas vin och vara helt jäkla normal. Det gör att jag tycker att jag FÖRLORAt nåt ikväll. Att jag hade njutit av fisken med löjrom mer med ett glas vitt än med kranvatten. Jag glömmer så lätt att en sån här kväll också hade kunnat sluta med total katastrof och utslagna framtänder.

Varför känner jag mig snuvad på konfekt, istället för att vara 100% stolt som nykter? Är det för att jag ännu inte valt väg på riktigt?

Sen ska jag inte komma ifrån att jag är jävligt stolt att jag gled hem 22.30 och rattade Pelles nya bil hem genom hela city med avspärrningar och allt (har nyss tagit lörkort) och lyssnade på hög musik. Det var en skön känsla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0