CV

Gymnasiet 1988-1990

Ganska lugnt. Utmärkte mig inte

Studenten, jag var inte värst

1990-1991

Bodde i Frankrike, min ”karriär” började litegrann. Minns att jag ramlade vid tillfällen. Minns att jag var bakis på stan så att jag sluddrade då jag träffade vänner. Började röka.

1992

Bodde i hemstaden. Köpte 2 flaskor vin till förfester. Ute en del.

1993

Bytte stad. Ute varje helg.

1994

Flyttade till Stockholm.

Dåligt med pengar, men vi var ju ständigt på krogen. Minns att jag lånade pengar för att dricka. Minns ett tillfälle när jag var aspank och hade bara råd med en öl, hur sugen jag var. Dom andra drack.

1995

1996

1997

Festade vidare. Minns att jag kräktes på nattbussen, minns att jag kom full till jobbet en gång och somnade. Minns fel sängar. Minns att jag började jobba 15.00 och åt kebab till frukost, helt skakis. Minns att jag försov mig över ett helt jobbpass på hotellet, har aldrig skämts så mycket.

1999

Träffade Pelle. Vi festade en del ihop, men jag var värst. Flyttade ihop.

2000

Bodde på folkhögskola men var hemma på helgerna. Kom ner med tåget på fredag eftermiddag, då sågs vi på krogen direkt.

2001

Bodde i vår egen gemensamma lägenhet. Minns att jag festade en måndag kväll och kom hem 22.00 asfull, då stod hans pappa i hallen, det blev sjukt pinsamt.

2002

Fyllde 30, hade fest, blev full.

2002

Blev gravid! Inte en droppe.

2003

Barn 1 föds

2004

Lugn period, men då jag var ute var det inte måttligt.

2005

Samma veva igen, drack bla hemma några tillfällen. Då Pelle var ute. Han såg att jag kräkts i toan då han kom hem. Blev sedermera gravid.

2006

Barn nummer 2 kom!

Minns julfest det året, var så full då jag kom hem att jag inte minns. Dagen efter var jag så bakis att jag kräktes hela dagen. Hemma med 2 barn observera. Jordens ångest.

2007

Fick bra jobb. Julfest med jobbet slutade i total katastrof och minneslucka. En kollega åkte taxi med mig hem, vilket jag inte minns. Samma år 30-års fest med samma resultat.

2008

Kris i förhållande. Ångestattacker. Åt SSRI. I april var jag på krogen med fel person, slutade med att jag ramlade omkull och skrapade upp hela fejset. Pelle i fjällen, jag ljög ihop nåt som han inte gick på. Vidrigt.

Fortsättning 2008, min bror 30 år. Ramlade nerför en brant trappa. Sjukhus. Sökte hjälp på Maria beroendecentrum. De ville att jag skulle sluta dricka, jag ville inte.

2009

Drack vin själv på landet en hel natt. Folk märkte dagen efter.

2010

Fortsatta katastrofer

Maj, ute själv i hemstad, gjorde bort mig å det grövsta.

2011

Sportlov: Kompis på besök jag hällde i mig, sjukskrev mig dagen efter.

Juni, hos granne med vin och sprit. Ramlade på golvet, köttsår i pannan, midsommar efter förstörd.

Hösten: vinkväll hos grannar, smögdrack mer som vanligt.

September: efterfest hos okända efter en kväll som skulle vara mysig. Tappade nya glasögon, ramlade på balkong, slog upp pannan, akuten direkt. Efter detta sökte jag den hjälp jag har idag.

 

OCH SLUTLIGEN: TA-DAAA

Den feta drink jag trodde inte Pelle såg när jag hällde upp den efter att vi hade haft världens mysigaste middag alla kategorier. Farsdagsmiddag pajad. Den drinl som fick honom att kalla mig alko-kärring och jag höll med. Minuten innan jag hällde upp hade vi snackat om hur skönt det är att stanna upp och njuta av det man känner och inte bara fortsätta. Lyssnade inte riktigt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0