Det är ju DÄR utmaningen ligger.

Varför skriver jag? Jag skriver för att dokumentera mitt liv vad avser alkohol. Jag skriver för att, på ett enda ställe ha en chans att titta bakåt och återuppleva den smärta och förnedring som jag skaffar mig, som jag väljer genom att dricka.

Jag har alkohol hemma. Det kommer alltid att finnas hemma. Inga problem. Men det är inte nåt sug jag har, som är ett problem, det är att jag, när jag bara ska ta ett glas vin med min sambo, börjar skåpsupa. Och när jag rannsakar mig själv så går det upp för mig att det har häft OFTA. Oftare än jag velat tro. Värst måste det vara på landet på somrarna. Finns vin överallt där. Oj vad jag huttat där. Och OJ vad alla i den äldre generationen måste ha märkt det och tyckt att det varit pinsamt.

Förra fredagen gjorde jag också en läbbig grej. Drack dry martinis till 2 på natten, själv. Barnen sov. (Har 2 barn under 9 år).

Tänk om en av dem blivit sjuk? Tänk dig fyllemamman komma in på akuten.

 

Vad vill jag uppnå då? Ja, självrespekt såklart. Har jag kraften? Ja det har jag.

Problemet är om jag har lust. Jag var på ett bröllop i somras och var nykter. Jag hade sjukt trist. Var på möhippa också, veckorna innan, det var inte heller galet kul nykter.

Jag har ju i många år letat mellanvägen, dvs att dricka kontrollerat, men det är ju DÄR utmaningen ligger.

Det är ju DÄR utmaningen ligger.

Hoppas att alla från forumet vill komma ända hit och stötta. Skamsen, Adde, Berra, Stigsdotter, Krigarn.

Kram


Kommentarer
Postat av: Bella

Tack för läsvärd blogg, jag har tittat in ett par gånger nu :-)



Jag har tänkt precis som du, tänk om det händer barn eller djur något på natten... Tänk om det börjar brinna eller man får inbrott?



Ändå sitter man sen där på kvällen och dricker ett eller ett par glas "bara" för det är ju så lite. Tyvärr stannar det inte alltid där...



Jag har dragit ner ganska mycket på alkoholen sen jag bestämde mig för att sluta i somras, men att sluta helt - det är svårt! Jag är nog inte riktigt där ännu.



Lycka till!

Jag kikar in igen.

Bella

2011-11-17 @ 12:53:52
Postat av: Stigsdotter

Jag ska försöka titta in här också då och då :-)



Dina trista fester: jag tror att det där kommer att gå över, det är nu när väldigt mycket fokus ligger på alkoholen som man upplever att fester är tråkiga utan - jag känner igen det där! Tror att det mest är för att man tycker lite synd om sig själv som inte kan dricka.



Och sen det där med att vara ensam hemma med barnen och någonting händer, det kan jag bekräfta inte är roligt: en kväll var jag ensam med mina små, den lilla sprang på gatan och stöp i backen, slog i ansiktet på flera ställen så att blodet fullkomligt forsade. Visserligen hade jag bara hunnit dricka lite men jag kunde ju inte sätta mig bakom ratten. Kanske hade jag gjort det i alla fall om det inte var så att en granne stannade sin bil och sa åt oss att hoppa in och så körde han oss till sjukhuset. Jag tyckte att det stank vin om mig på akutenoch kände mig som världens sämsta mamma även om olyckshändelsen inte hade något med mitt drickande att göra.

2011-11-17 @ 13:50:35
Postat av: Berra

Jag ser dig trollnäsa...

2011-11-20 @ 00:25:52
Postat av: Skamsen

Jag kom in hit nu. Ser dig!

Grät när jag såg mitt namn, klart jag vill vara med! Tack Trollnäsa!

2011-11-27 @ 07:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0